Del 4 - Missbruk

I Del 4 - Missbruk: tar jag upp de regler som gäller för programmen du registrerat o annonserar på din hemsida,
att sitta och trycka själv märks av väldigt lätt, de spårar ip adresserna o ser om de är systematiskt klickande.

Här är Double's regler:

Kan Double spåra reklamdistributörer som försöker missbruka systemet på olika sätt?
Ja. Tyvärr är det inte ovanligt att mindre seriösa reklamdistributörer försöker "fuska till sig" oförtjänt provision, men vi har väl utvecklade verktyg för att kontrollera och identifiera avvikelser i trafiken. En sådan reklamdistributör kommer att stängas av med omedelbar verkan, och ingen provision betalas ut. Vi ser väldigt allvarligt på fusk.

Jag har blivit avstängd, med det är orättvist/jag har inte gjort något/det var min kompis?
Har du brutit mot våra avtal, så vidtar vi åtgärder. Vilka åtgärder kan variera men om vi misstänker medvetet fusk så är det avstängning som gäller och vi tar inte tillbaka sådana avstängningar.

Jag vet en annan reklamdistributör som fuskar, ska jag anmäla honom till er?
Ja. Det ligger också i ert intresse som seriösa reklamdistributörer att motverka missbruk. Ju högre kvalité den totala trafiken mot våra annonsprogram kommer upp i, ju mer är dessa annonsprogram villiga att betala i provision. Kontakta oss på [email protected] om ni upptäcker att någon missbrukar våra annonser.

Blir jag avstängd om jag råkat klicka på mina egna annonser?
Det är inte tillåtet att klicka på egen reklam, men normalt sätt stänger vi bara av reklamdistributörer om det till synes gjorts avsiktligt för att öka den egna provisionen. Är du medveten om att du utfört flera klick på egna annonser, kan du kontakta oss om detta så nekar vi trafiken och du slipper risken att vi överväger att avsluta ditt konto. Du kan också logga in på ditt konto hos Double.net direkt efteråt, så kommer klicken att justeras.

Källa: Double.net

MVH SPARARN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0