spararn.blogg.se

Tävling Tävling Tävling!
Hej mina fantastiska sparare och nyanlända förstagångsbesökare,

Tänkte ha en liten tävling här på bloggen. Tävlingen går ut på att du skriver ditt bästa spartips eller hur man kan tjäna pengar på ett enkelt sätt och skriver det som kommentar i det här inlägget. Skriv namn, länk till din blogg, email och ditt tips!

De 5 bästa tipsen publicerar jag här på bloggen med länk till er blogg/hemsida.

Vinnaren i tävlingen får sin blogg designad av mig personligen, den kommer bli frän, 10 gånger fränare än den här bloggen!

MVH SPARARN
image7
#1 - Linus

Jag ska starta en blogg och sen ska jag komma på ett riktigt bra tips att tjäna/spara pengar på.

Din logo högst upp är grymt snygg men har ärligt talat sett snyggare upplägg där arkiven över inlägg finns?

Är det den här kvaliten man vinner?

Lintan!

#2 - Spararn

Ja, starta bloggen och kom med tips.. med lite tur så får du helt grym design.

Ang. Designen på bloggen så har jag inte lagt ner så mycket tid på det överhuvudtaget för att jag skrivit så många tips o haft andra bollar i luften samtidigt.

Exempel på något som jag skapat:
http://spararn.blogg.se/design/images/main_1211294763.jpg

Den gjorde jag åt Yawoo 2007, då yawoo nischade sig mer åt RSS nyhetsbrev.

Jag väntar på härliga tips, lycka till med tävlingen gott folk!

Mvh Spararn

#3 - jenna

men tack du för alla fina kommentarer du gett mig idag!
angående reklamen så har jag fattat att man bara tjänar när någon klickar på reklamen som finns på bloggen? och då kanske man får 3 öre för varje gång nån gör det?

#4 - Fegon

Om jag förstått det rätt så går tävlingen ut på hur man tjänar och sparar mest pengar, lättast.

Mina tips är: Jobba och inte använda sig av alkohol eller tobak.

Det är fanimig de ENDA sätten.

#5 - jenna

haha, vi har redan vårt förråd av sexleksaker ; )

#6 - Linda

Mitt bästa spartips är att stanna inne, då kan man inte handla en massa ;)

#7 - haggelito

Ett tips som funkar för mig.

- Starta ett till konto på internetbanken.
- Stoppa undan mycket mer än vad du realistiskt tror dig kunna spara.
- Och försök sen att föra tillbaka så lite som möjligt.

Inget supertips kanske, men det funkar för mig.

#8 - Anonym

Gör en budget och skriv kassabok, sen gör man uppföljning efter den och ser vad man köpt för onödigt och vad man kan spara in på.
När mina inkomster kommer in på kontot, oavsett hur små de är, tar jag 10% av dom och sätter in till hälften spar, hälften amortering.
Jag har sparat ca 400 kr i månaden på att ta med mig matlådor till jobbet istället för att äta där.
Ett roligt sätt att spara till min semester är att jag och hon som alltid semestrar ihop, lägger en tia varje gång vi ringer varann och en tjuga varje gång vi träffas, i en burk som vi sen tar av till semester.
jag bloggar oxå, och det sporrar mig till att hitta olika lösningar till sparande och kreditsanering varje dag.
http://ekonomisanering.blogspot.com