spararn.blogg.se

Tjäna pengar på att låna ut..

Nu har Daniel Kaplan som är Traderas grundare startat ett nytt företag som heter Loanland. Det hela går ut på att man överför pengar till Loanland via sin bank. Sen kan man bläddra bland olika lån som folk vill ta och man lägger bud på vilken ränta man är villig att ge. Du kan läsa allt mer detaljerat här.

Många är säkert skeptiska till detta då man tror att folk inte kommer att betala tillbaka. Jag är alltid öppen för nya saker och kastar mig ut och testar detta så att alla ni slipper göra misstaget. :) Jag har satt in 10.000 kr som och tänker låna ut 1000 kr till 10 olika personer för att sprida risken. Jag kommer att återkomma med information om hur det går.

Jag tror att detta kan vara mycket lönsamt och det är ingen slump att alla smslåneföretag och banker gör stora vinster. Se bara till att det är ni som lånar ut och inte ni som behöver ta lån.


källa: internetpengar.se

Mvh Spararn