spararn.blogg.se

Tävlingen är avgjord!
Hej kära sparare,

Tävlingen är avgjord och vinnaren i spartips tävlingen är: http://ekonomisanering.blogspot.com/ med spartipset:

"Gör en budget och skriv kassabok, sen gör man uppföljning efter den och ser vad man köpt för onödigt och vad man kan spara in på. När mina inkomster kommer in på kontot, oavsett hur små de är, tar jag 10% av dom och sätter in till hälften spar, hälften amortering. Jag har sparat ca 400 kr i månaden på att ta med mig matlådor till jobbet istället för att äta där. Ett roligt sätt att spara till min semester är att jag och hon som alltid semestrar ihop, lägger en tia varje gång vi ringer varann och en tjuga varje gång vi träffas, i en burk som vi sen tar av till semester. jag bloggar oxå, och det sporrar mig till att hitta olika lösningar till sparande och kreditsanering varje dag."


Näst bästa spartipset stod haggelito för:

- Starta ett till konto på internetbanken.
- Stoppa undan mycket mer än vad du realistiskt tror dig kunna spara.
- Och försök sen att föra tillbaka så lite som möjligt.



Och det tredje bästa tipset kom från http://fegon.blogg.se/ :

"Jobba och inte använda sig av alkohol eller tobak."


Tack för alla fantastiska spartips!

None
#1 - JENNA

ja den är het ( :

#2 - jenna

så synd att jag inte bor nära en sjö nu då ( ;

#3 - Anonym

jag niger vackert och tackar, hmm hur gör jag nu för att få designen